dissabte, 31 de març del 2012

Per la Vall d'Àger amb bicicleta

Ja fa algún temps que en Ferran ens havia proposat de fer un tomb amb bicicleta per la Vall d’Àger, per això vam quedar tots plegats aquest dissabte just abans de les vacances de Setmana Santa.

Es tracta d’enllaçar les tres poblacions principals de la vall (l’Ametlla, Àger i la Règola) per pistes que siguin 100% ciclables; per això deixem la “furgo” al quilòmetre 1 de la carretera que va al petit poble de l’Ametlla de Montsec. Com el dia es preveu calurós ens desempalleguem ràpidament de la roba d’abric i comencem a pujar per la carretera en direcció al poble.

A la plaça de l’esglèsia omplim els bidons amb l’aigua fresca i bona procedent de la Font Grossa la qual brolla al peu dels cingles del Montsec d’Ares.

Al capdamunt del poble trobem les marques del GR-1 que, procedent de Rúbies, es dirigeix cap a Àger i el qual seguim en direcció oest. A mesura que guanyem alçada tenim més bones vistes del poble i del pantà de Camarasa el qual, malgrat la “pertinaz sequia”, es troba bastant ple.

La pista discorre entre camps d’ametllers i fa diverses pujades i baixades però sempre flanquejant per sota els penya-segats que ara tenim just al damunt.

El dia és molt clar, el sol llueix amb força i les mosques ja comencen a molestar sobretot als trams de pujada on anem més lentament suant la cansalada. En una cruïlla abandonem el GR per seguir per la pista que va a travessar el barranc de Colobor, just per sota de la Masia de Blasi. Poc després, però, tornem a retrobar el GR. Ara anem en suau baixada cap al poble d’Àger que ja veiem enfilat damunt el seu turonet coronat per l’esvelta col·legiata recentment restaurada.

Quan entrem a Àger portem quasi 10 Km de recorregut i, com ja és l’hora de dinar, entrem a un conegut bar a frec de la carretera per afer un mos: cerveses, patates fregides, entrepans, pastanagues i… bunyols anisats amb moscatell que la Isabel Salvia es treu de les alforges. M’agrada això de la Quaresma!

Després d’aquest dinar tant ple de luxes i bon humor, seguim ruta tot sortint d’Àger pel Pont d’en Rosell on hi ha uns safareigs.

Agafem una pista que flanqueja i que ens ofereix bones vistes del poble i del Montsec d’Ares, llàstima que els ametllers ja no estan en flor!

Per aquesta pista anem cap a l’est en direcció a la Règola tot passant per la Masia de Clarà que poseeix una alzina monumental la qual val la pena de visitar.

Quan entrem al poble de la Règola, després de creuar tres cops el riu Fred, ja portem quasi 18 Km i, amb les bicicletes i carregats com anem, despertem la curiositat de propis i estranys que ens pregunten: on aneu?

Anem cap a l’ermita de la Santissima Trinitat situada al capdamunt del poble i des de la qual ja agafem la carretera principal de la vall (L-904) per a arribar més ràpidament al punt d’origen.

Quan hi arribem, comprovem que la distància total recorreguda ha estat de quasi 24 quilòmetres, els quals es poden fer en poc més de dues hores i mitja però que nosaltres hem esmerçat unes bones quatre hores i mitja… i és que l’important no és tan sols rodar!

ISABEL BENET. Activitat realitzada el dia 31.03.12 per Isabel Benet, Isabel Salvia i Ferran Guillén.